Στέβια: ραγδαία ανάπτυξη αλλά και εμπόδια στην Ευρώπη

Ορισμένα ευρωπαϊκά κράτη αρνούνται να χαρακτηρίσουν τηστέβια ως φυσικό γλυκαντικό, εμποδίζοντας τη διείσδυσή της στην αγορά.

Παρόλαυτά, η στέβια, ένα προϊόν που χρησιμοποιούσαν για πολλούς αιώνες οι Ινδιάνοι της Παραγουάης, τα τελευταία χρόνια γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη στη βιομηχανία τροφίμων και χρησιμοποιείται σε προϊόντα της Coca-Cola και της εταιρείας «Danone and Merisant», που παράγει το γλυκαντικό Canderel.

Η καλλιέργεια της στέβιας, που έχει 300 φορές πιο γλυκιά γεύση από τη στέβια, ενισχύθηκε σε μεγάλο βαθμό από την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών προς τις τεχνητές γλυκαντικές ουσίες και την αύξηση της ζήτησης για φυσικά προϊόντα.

Οι αρχικές πωλήσεις αλλά και οι προβλέψεις για την πορεία της στέβιας χαρακτηρίζονται εντυπωσιακές, ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι η γλυκαντική αυτή ουσία αφήνει μια έντονη επίγευση, για παράδειγμα συγκριτικά με τη γλυκόριζα, ενώ το κόστος της είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα γλυκαντικά όπως η ασπαρτάμη.

Προβλήματα διαφήμισης στην ΕΕ

Η στέβια, που έλαβε πέρυσι τον Δεκέμβριο το «πράσινο φως» να κυκλοφορήσει στην ΕΕ, συναντά εμπόδια σε ό,τι αφορά τον χαρακτηρισμό της ως «φυσικό προϊόν» σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές.

Ορισμένοι επιστήμονες επισημαίνουν επίσης η τεχνική αφαίρεσης του εκχυλίσματος Rebania-A από τα φύλλα της στέβιας με τη χρήση αιθανόλης αντί για νερό, έτσι ώστε το προϊόν να είναι ακόμα πιο γλυκό, σημαίνει ότι η στέβια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «φυσικό προϊόν» σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, γεγονός που υπονομεύει τη διαφημιστική εκστρατεία για την προώθηση της γλυκαντικής ουσίας στην ΕΕ.

Νέα προϊόντα

Η μεγάλη δοκιμή της στέβιας γίνεται στη Γαλλία, που από το 2009 χρησιμοποιεί τη γλυκαντική ουσία σε ποικίλα προϊόντα, όπως γιαούρτια, αναψυκτικά και μαρμελάδες.

«Είναι επανάσταση. Μέσα σε δυο χρόνια ένα συστατικό κατάφερε να φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά γλυκαντικών», τόνισε σε δηλώσεις του ο Olivier Badinand, διευθυντής διαφήμισης της Merisant, που παράγει το γλυκαντικό Canderel, στην Ευρώπη.
Παρά την έντονη επίγευση και το υψηλό κόστος, η μεγάλη ζήτηση για προϊόντα με χαμηλές θερμίδες και η αύξηση της παχυσαρκίας έχει ωθήσει του γίγαντες της βιομηχανίας τροφίμων να προωθήσουν στην αγορά νέα προϊόντα.

Για παράδειγμα η Coca-Cola συμπεριέλαβε στις συνταγές της Sprite και του Nestea τη στέβια με στόχο να μειώσει τα επίπεδα ζάχαρης στα αναψυκτικά της κατά 30%.

Οι κύριοι παραγωγοί συστατικών από τα φύλλα της στέβιας είναι η μαλαισιανή PureCircle και η αμερικανική Cargill.

Η PureCircle, που δημιουργήθηκε το 2010, πουλά προϊόντα που έχουν ως βάση τη στέβια σε εταιρείας της βιομηχανίας ποτών και τροφίμων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων το Βέλγιο, η Ιταλία και η Ισπανία.

Η Merisant έχει διαθέσει στην αγορά ένα εναλλακτικό προϊόν των γλυκαντικών Canderel, που περιέχει στέβια, ενώ δημιούργησε μια ξεχωριστή μάρκα, την PureVia, που τα προϊόντα της μοιάζουν με ζάχαρη ωστόσο δεν περιέχουν καθόλου.

econews

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s