New Moon

Εξαιρετικό το πρώτο μέρος του «Λυκόφωτος»(Τwilight). Απόλυτο κενό το δεύτερο (Νέα Σελήνη- Τhe Τwilight Saga: Νew Μoon). Προερχόμενο από το ομότιτλο best seller της πανούργας και νοικοκυράς Στέφανι Μέγερ, με σκηνοθέτη τον Κρις Βάις. Όχι, δεν είναι ζήτημα σκηνοθετικής διαχείρισης. Απλώς ότι είχε το είπε στο πρώτο βιβλίο η νοικοκυρά!

Τι είπε; Μια αλληγορία φαντασίωσης που χτύπησε στο δόξα πατρί της καρδιάς των σημερινών βλαστών. Δηλαδή η Μπέλα (όμορφη), μια μαθήτρια Λυκείου, ερωτεύεται έναν κατάξανθο, χλωμό κούκλο, τον Ρόμπερτ Πάτινσον, «αντικείμενο» του πόθου εκατομμυρίων κορασίδων σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης. Βρικόλακας ο ξανθός θεός. Όμως φυτοφάγος. Και με τους Ηumans προστάτης και τρυφερός. Από καλή οικογένεια και από πατέρα αλτρουιστή γιατρό. Τι πάει να πει όλο αυτό; Απλό. Η Μπέλα (Κρίστεν Στιούαρτ) επινοεί με τη φαντασία της τον πρίγκιπα των ονείρων της. Γι΄ αυτό τις περισσότερες φορές τη βλέπουμε να σηκώνεται ή να πέφτει για ύπνο. Γι΄ αυτό βρικόλακας ο πρίγκιπας. Γιατί είναι νεκρός. Ανύπαρκτος. Αλλά στη φαντασία αιώνιος και αθάνατος. Με άλλα λόγια- αυτό είναι το θλιβερό και εντελώς σπαρακτικό- η Μπέλα ερωτεύεται το «τίποτα». Την εικονική πραγματικότητα της φαντασίας της. Κάποιον να την αναστατώνει. Να την προσέχει. Αιωνίως να τη λατρεύει. Και γι΄ αυτό δεν βλέπουμε ποτέ να κάνουν έρωτα σαν τον κοινό θνητό. Η Μπέλα πέρα από την ύλη. Τη χυδαία ύλη. Η σχέση με τον βρικόλακα είναι η μετακίνηση του Πλάτωνα στο Σήμερα. Εξαιρετικό!

Όλα αυτά διαπλεκόμενα από μια συναρπαστική και πρωτότυπη ίντριγκα. Μέχρι εδώ. Γιατί στο δεύτερο μέρος, ο Έντουαρντ, ο βρικόλακας, εγκαταλείπει οριστικά την Μπέλα σ΄ αυτό το μελαγχολικό χωριό. Φεύγει για να την προστατεύσει από την επιθετική μανία των κακών, σαρκοβόρων βρικολάκων. Έτσι εκείνη βαρυγκομάει και διαρκώς αναστενάζει. Μια τρύπα στο στήθος, στο σημείο της καρδιάς. Έτσι αρχίζει το φλερτ με τον «μάτσο» και άγριο Τζέικ. Από τον βρικόλακα και την πλατωνική σχέση, στο Λυκάνθρωπο, τη σάρκα και το σεξ. Όμως η συγγραφέας δεν τολμάει. Πρέπει να πουλήσει αθωότητα και ρομαντισμό, μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία. Γιατί- λογικά και επαγωγικά- η Μπέλα πρέπει να ικανοποιήσει τις ορμές της. Γι΄ αυτό επινοεί τον Λυκάνθωπο Τζέικ. Πρέπει να ορμήσει, να γλεντήσει, να χορτάσει. Φεύγοντας από τον Πλάτωνα, η Στέφανι Μέγερ έπρεπε να παραδώσει την ηρωίδα της στον Διόνυσο. Με σύμβολο το πέος το ακαταπόνητο και λαχταριστό. Αυτή η ανατροπή. Αυτή η κοριτσίστικη φαντασία. Αυτή και η φυσιολογική τροπή. Πού τέτοιο πράγμα από μια πουριτανή!

Χωρίς ψαχνό. Χωρίς ίντριγκα και δράση αρκετή, παρά μόνο στο τελευταίο ημίωρο στην Ιταλία των βρικολάκων των Μεσαιωνικών. Χωρίς ανατροπή. Χωρίς μυαλό. Το εννοώ. Την πρώτη ώρα ήθελα να δραπετεύσω απ΄ αυτό το απόλυτο κενό. Και πού ΄σαι. Μικρό κορίτσι, σ΄ εσένα το λέω αυτό. Ο κούκλος εμφανίζεται μόλις για μισή ώρα. Εντάξει, ξέρω. Κι αυτό το ελάχιστο είναι για σένα υπεραρκετό!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s